Чи є різниця?

22 квітня 2014 рік ( обслуговування "Грінко")

Деякі майданчики, що облаштовані за власний кошт
ТОВ "СЕРВІСРЕСУРС". 2017 рік

 10157299 629323443809375 7273623770065034458 n  05
   33
   

 

З метою подальшого впровадження програми з роздільного збору побутових відходів ТОВ "Сервісресурс" приєдналось до нової благодійної соціальної програми “Тонна добрих речей”, запровадженої благодійною організацією “Громадський фонд “Суми”. Суть ініціативи полягає у встановленні на території міста контейнерів для збору вживаних речей (одягу, взуття, книг, іграшок) із наступною передачею їх окремим категоріям наших співгромадян, що потребують даного виду допомоги (малозабезпечені, утриманці будинків-інтернатів чи пансіонатів, солдати АТО та ін.).

Аналогічні проекти діють майже у всіх країнах Європи, запроваджені в кількох містах України (Львів, Рівне, Вінниця). На цей час ТОВ "Сервісресурс" виготовило два контейнери для збору вживаних речей, які встановлені на вул. Кузнечній та в 10-му мікрорайоні, поблизу ринку на проспекті М. Лушпи.

 

Відповідно до Законів України «Про відходи», «Про охорону навколишнього природного середовища», «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» та «Про місцеве самоврядування в Україні» виникла суттєва необхідність прийняти рішення, які дали б змогу значно покращати санітарно-епідемічний стан нашого міста, зробити наші вулиці та сквери зразком європейської культури.

В першу чергу хочу звернути увагу на необхідність ввести в дію та затвердити обов’язковий порядок отримання санітарних паспортів твердих побутових відходів для всіх юридичних підприємств, організацій та підприємців нашого міста при цьому розробити та затвердити новий зразок санітарного паспорта.

«Старий» санітарний паспорт, який був розроблений на вимогу п.п.3.2.7 розпорядження голови обласної державної адміністрації від 03.06.2003р. №249 «Про вдосконалення діяльності у сфері поводження з відходами» фактично втратив чинність:

  1. В Закони України « Про відходи» та «Про місцеве самоврядування в України» за це десятиріччя внесені значні зміни , які суттєво змінили їх в площині відповідальності господарських суб’єктів за виконання вимог згідно дії цих законів та значно розширили повноваження місцевих органів влади за контролем їх виконання.
  2. Порядок розробки та затвердження цього паспорта не відповідає необхідним нормативам та критеріям схеми санітарної очистки м. Суми. Носить доволі суб’єктивний характер , який повністю залежить від домовленості замовника та виконавця ( підприємця , який за гроші замовника виготовляє цей паспорт) та як правило занижує в кілька раз об’єм накопичення ТПВ.
  3. На теперішній час не більше 10 % підприємств та організацій має санітарні паспорти, при цьому повністю відсутня законодавча база та механізм контрою за їхню наявність .

По друге: необхідно ліквідувати ті неузгодження між офіційними перевізниками ТПВ та КП «Сумижилкомсервіс» СМР, що проводить утилізацію та захоронення твердих побутових відході на полігоні с. В. Бобрик., які дозволяють значній кількість підприємств та організацій уникати підписання договорів на вивіз ТПВ та своїми діями ускладнювати санітарний стан нашого міста.

Це в першу чергу:

  • Необхідність виконувати КП «Сумижилкомунсервіс» СМР положення Закону України «Про відходи» п.2.1ст.53-1 ,а саме приймати тверді побутові відходи тільки від офіційних перевізників, або від інших підприємств, які проводять самовивіз своїх відходів спеціальним транспортом (сміттєвозами).
  • Заборонити КП «Сумижилкомунсервіс» СМР заключати договори на самовивіз ТПВ

с тими підприємствами, які не мають спеціального автотранспорту для перевезення твердих побутових відходів (сміттєвозів), бо як правило, ці договори є прикриття для фактичного складування ТПВ в контейнера перевізників на майданчиках.

По третє: при складанні санітарного паспорта на кожне підприємство треба враховувати прилеглу територію, яка закріплена за ним для прибирання згідно норм, це дасть можливість перевізникам мати необхідні кошти для своєчасного та якісного прибирання та вивезення ТПВ .

Також необхідно зупинитися на стані санітарної очистки в приватному секторі нашого міста, а це приблизно 15-18% населення та значна територія. Якщо коротко оцінити положення з вивозом ТПВ в приватному секторі м. Суми, одним словом – то це просто жах.

  1. Дороги, які практично не ремонтуються, не обслуговуються, зимою не очищаються від снігу. При чому ніхто не несе відповідальність за їх стан.
  2. Необхідно звернути увагу на дерева та кабелі, які на деяких вулицях не дають можливість спецтранспорту проїхати.
  3. До теперішнього часу не має фактичної бази населення приватного сектору, що ускладнює можливість підписання договорів на вивіз ТПВ та надходження коштів за надані послуги перевізниками.
  4. Квартальні фактично не мають впливу на мешканців свого кварталу, бо втратили значну частину своїх повноважень.

Для покращення ситуації з вивозом ТПВ в приватному секторі необхідно:

  • Виділити кошти на ремонт та обслуговування доріг в приватному секторі;
  • Скласти фактичну базу населення приватного сектору;

Підвищити статус квартальних, які мають виконувати функцію контролерів за станом доріг та помічників перевізників в вирішенні питань, що стосується договорів та сплати за послуги.